Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role fermionů a bosonů v magnetické rezonanci
ADAMEC, Filip
Abstrakt V současné době existují pouze dílčí teorie popisující roli a aplikaci fermionů a bosonů v magnetické rezonanci, ale neexistují žádné teorie interdisciplinární. Domnívám se, že spojením různorodých disciplín (fyziky, matematiky a medicínské podstaty MR) může vzniknout interdisciplinární teorie, jež může být také použita jako materiál k prohloubení znalostí budoucích či již aktivních radiologických asistentů v oblasti radiologické fyziky a magnetické rezonance. Pro tuto bakalářskou práci byly stanoveny a splněny následující cíle: Globální cíl: Interdisciplinární komunikací vytvořit odborný popis role fermionů a bosonů v magnetické rezonanci. Dílčí cíle: C1: Data processing - fyzika elementárních částic C2: Data processing - klasická podoba teorie elektromagnetického pole C3: Data processing - struktura magnetické rezonance C4: Data processing - kvantová mechanika protonů Vzhledem k cílům bakalářské práce byly vytvořeny byly vytvořeny tyto hypotézy: H1: Komparací struktury MR a klasické podoby elektromagnetického pole lze vytvořit klasickou dimenzi fyzikální podstaty MR. H2: Komparací struktury MR a kvantové mechaniky protonů lze vytvořit kvantovou dimenzi fyzikální podstaty MR. H3: Komparací struktury MR a kvantové dimenze fyzikální podstaty MR se standardním modelem elementárních částic a jejich interakcí lze popsat role fermionů a bosonů v rámci popisu fyzikální podstaty MR. V úvodu teoretické části práce jsem se zabýval elementárními částicemi, jejich fyzikou a vzájemnými interakcemi. Dále byly tyto částice rozděleny na fermiony a bosony, které byly podrobněji popsány. Další část teorie jsem zasvětil klasické podobě elektromagnetického pole, kde jsem rozebíral především Maxwellovy rovnice. Následující část byla věnována kvantové mechanice částic a v závěru teoretické části jsem se soustředil na medicinskou část magnetické rezonance. V praktické části jsou navzájem komparovány poznatky nabyté v teoretické části této práce. Výsledky byly rozděleny do dvou oddílů, podle stanovených hypotéz. Výsledky této bakalářské práce poukazují na základě ověřených a přijatých hypotéz na poměrně zásadní roli fermionů (elektronů, protonů) a bosonů (fotonů, Cooperových párů
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity
Králíková, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity Spočívá rodící se profesní identita studentů učitelství PedF UK a Detroit Teachers Program na podobných základech? Jak se cítí jako začínající učitelé? Do jaké míry je ovlivňuje místo a sociální situace, v níž studenti žijí a studují? Je diskurz, který používají obě strany, podobný nebo odlišný? Srovnání souvisejících narativů, konceptů a metafor umožní vhled do života začínajících učitelů. Jaká úloha se přisuzuje uměleckým předmětům v kurikulu veřejného vzdělávání učitelů v obou zemích? Pomocí hybridního výzkumu prozkoumám tyto jevy na základě analýzy a reflexe videí vzniklých v projektu How I am becoming a teacher, kurikulárních dokumentů, příslušných studijních programů a souvisejících textů Klíčová slova Výtvarná výchova, fotografie, vizuální esej, profesní identita, vzdělávání učitelů, reflektivní přístup, město, škola, fakulta, artografie.
Implementace chemie jako atraktivního vědeckého oboru pro žáky
Pospíšilová, Petra ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
POSPÍŠILOVÁ PETRA: Implementace chemie jako atraktivního vědeckého oboru pro žáky. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie 2011. Cílem mojí bakalářské práce je odpoutat učivo chemie od stereotypního obrazu nezáživné látky a přiblížit jej žákům jako základní element našeho každodenního života. V první části práce se zabývám problémem popularizace chemie a rozličností didaktických prostředků a zásadami jejich tvorby, které jsou využívány v českém školství. V praktické části práce byly vytvořeny interaktivní webové stránky na téma karboxylové kyseliny, které nabízí žákům zábavnou formou odosobněný svět chemie a učitelům poskytují moderní učební podporu. Součástí webových stránek jsou sady pracovních listů s autorským řešením, powerpointová prezentace "Karboxylové kyseliny kolem nás" a návrhy pokusů, které mají za úkol propojit teoretické poznatky žáků s jejich praktickými dovednostmi a přiblížit jim přirozenou cestou chemické aspekty každodenního života.
Psycholog a umělecké dílo: význam doc.PhDr. Josefa Viewegha, CSc. pro českou a slovenskou psychologii
Čermák, Ivo
Autor analyzuje v příspěvku přínos díla Josefa Viewegha pro českou a slovenskou psychologii. J. Viewegh se jako jeden z mála českých psychologů inspiroval německou duchovědnou psychologií. Zaměřil se na otázku, zda umělecké dílo může přispět k poznání jeho tvůrce. Psychologii považoval důsledně za interdisciplinární obor, což dokládal svými výzkumy osobních dokumentů a tvůrčího procesu literátů, kteří spáchali sebevraždu. Subjektivní prožitek jako autentický výraz osobnosti považoval za validní zdroj informací pro porozumění jedinci.V článku jsou dále zmíněny Vieweghovy psychologické analýzy aforismu a jeho teorie fantazie a kreativity.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.